CRKBO DocentLiesbeth Hop is een veelgevraagde spreker, dagvoorzitter, docent, columnist en heeft al meerdere boeken op haar naam staan. Sinds 2011 begeleidt zij kinderen, jongeren en gezinnen vanuit haar coachingpraktijk Gesprekspartners.

Ze staat ingeschreven in het kwaliteitsregister CRKBO voor meer informatie over deze registratie  klik hier.

In 2009 publiceerde zij samen met Bamber Delver het boek ‘De WIFI-generatie – de jeugd vliegensvlug en vogelvrij op het mobiele internet’ met daarin adviezen voor het bedrijfsleven, de overheid, het onderwijs en ouders. Zij verzorgt lezingen en workshops over deze nieuwe WIFI-generatie, die bestaat uit jeugd die dagelijks online is via hun mobiele apparatuur. 

www.wifigeneratie.nl

Daarnaast is Liesbeth Hop dé autoriteit in Nederland op het gebied van verantwoorde kindermarketing en reclame gericht op kinderen en jongeren. Naast lezingen, workshops en ouderavonden over de invloed van de media en commercie op de jeugd, geeft zij adviezen en workshops aan het bedrijfsleven over verantwoorde kindermarketing, marketingethiek en zelfregulering.

Liesbeth Hop is sinds 2004 initiator en woordvoerster van Stichting Media Rakkers, een kenniscentrum gericht op de verbetering van mediawijsheid bij de jeugd, ouders en in het onderwijs. Media Rakkers biedt lesmaterialen, onderzoek, congressen en debatten en werkt nauw samen met de Europese en Nederlandse overheid en met Stichting De Kinderconsument. 

www.mediarakkers.nl

In 2007 is Liesbeth Hop samen met Bamber Delver gestart met de Nationale Academie voor Media & Maatschappij, met het doel het aanbieden van deskundigheidstrainingen en –opleidingen voor mensen in het onderwijs, bibliotheek of mediatheek, jeugdhulpverlening, politie en justitie en de Centra voor Jeugd en Gezin. 

www.mediaenmaatschappij.nl

In 2007 startte de Academie met de Nationale Opleiding MediaCoach, een post-HBO opleiding voor mensen in het onderwijs, bibliotheek/mediatheek en jeugdhulpverlening, gericht op het verbeteren van de mediawijsheid van jeugd, collega’s en ouders in de eigen werkomgeving. In 2008 werd de opleiding erkend door de Europese Commissie die Stichting Media Rakkers een aanzienlijke subsidie toekende.

www.nomc.nl

Liesbeth Hop geldt als een echte pionier in de mediawereld. Zij richtte in 1997 het bedrijf Pro Active International op, een internationaal advies- en onderzoekbureau op het gebied van merk- en klantrelaties, waarbij de nadruk ligt op het inzetten van nieuwe media. Het bedrijf is actief in meer dan 16 landen over de hele wereld.

In 1998 nam zij het initiatief tot de oprichting van het Internet Advertising Bureau Nederland en in 1999 volgde het Internet Advertising Bureau Europa, een wereldwijde organisatie die standaarden voor Internet adverteren introduceerde en onderzoek deed naar de effectiviteit van Internet advertenties. Als president van het IAB Europa begeleidde zij de oprichting van 7 landelijke IAB organisaties door heel Europa. www.iab.nl

In 2001 werd Liesbeth gevraagd zitting te nemen in de Europese adviescommissie van de organisatie Coolbrands, die verantwoordelijk is voor de jaarlijkse Superbrands publicatie over de achtergronden en historie van merken, die in een land worden gepercipieerd als de ‘sterkste’ merken. Andere Nederlandse leden in deze adviescommissie zijn Frank Eijken, Lid raad van bestuur SBS Broadcasting, Giep Franzen, Bijzonder hoogleraar Commerciële Communicatie UvA, Chris van Boetzelaer, Lid raad van bestuur Fortis Bank, Simon van den Ende, Managing Director Bennis Porter Novelli. www.coolbrands.org

Liesbeth Hop werkt sinds 2002 vanuit haar praktijk Gesprekspartners, en coacht organisaties, volwassenen, jongeren en kinderen. Zij maakt hen bewust van hun eigen kracht en potentie en helpt hen deze te benutten.

Liesbeth is moeder van Nick-Daniël (1994), speelt gitaar en zingt. Zij is regelmatig in Barcelona, een stad die haar veel inspiratie bezorgt.

Ina Brouwer in haar boek 'Het Glazen Plafond' (Uitgeverij Boom ISBN 90 5352 913 6) over Liesbeth Hop:“Liesbeth heeft meer weg van een hippie, dan van de Armani-generatie en roept eerder associaties op met dans, muziek en schilderachtige haventjes dan met computers en websites. Bij deze onderneemster geen haute couture, maar hoogst persoonlijke kledij, geen indrukmakende performance, maar een stroom enthousiaste woorden en inspirerende gedachten. Ze denkt, terwijl ze praat en staat voortdurend open voor nieuwe visies en invallen.”